?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday 16 January 2010

Mutiara Doa....:P

aku nak kongsi sedikit ilmu dgn korang...
leh tak????????boleh kan!!!!!!!!
cisss........tu pow nak mintak izin dulu ker??
per daaaaa..............:)
heheee...


nie aku bce dan ambik dari harian metro ( 15 january 2010,jumaat )...
sesiaper dah bce tuh...meh sama2 bce sekali lagi..
mne tahu korang terlepas pandang ker.....
heheeee...

mula2 aku pow same gak mcm korang...
tak bper nak teliti tul2 setiap petikan dlm surat khabar..
artikal nie pow dayah yang tunjukkan kat aku.
tu pow sbb dia tyer kalau dia nak gunting surat khabar tuh leh x???
sbb surat khabar tuh doktor yang beli bukan kami...
so..aku tyer lah per yg die nak gunting tuh..
owh...pasal mutiara doa..
die kater kne untuk diri dia..:)

okeylah kekawan...
meh renung2 kan mutiara doa di bawah nie erkk.....:)
selamat membaca.......
bismillah.........



.......................Mutiara Doa.......................


Doa apabila terganggu & terkejut ketika tidur @ rasa kesepian

"aku memohon perlindungan dgn kalimah ALLAH yg sempurna drpd kemurkaan-nya,
azab-nya,drpd kejahatan hamba-nya,drpd hasutan syaitan & drpd syaitan mendekatiku"


Doa ketika rase takut @ terkejut

"aku berlindung dgn kalimah ALLAH yg sempurna drpd kemarahan-nya,
seksaan-nya,drpd kejahatan hamba-nya,drpd gurisan syaitan & drpd kehadiran mereka itu".


Doa ketika sukar menyelesaikan sesuatu urusan

"wahai tuhanku,tidak ada yg mudah melainkan yg engkau jadikannya mudah
& engkau menghapus dukacita dgn mudah jika engkau kehendaki".


Doa apabila melihat sesuatu yang menakutkan

"aku berlindung dgn kalimah ALLAH yg sempurna drpd kemurkaan-nya,
kejahatan hamba-nya,drpd hasutan syaitan & drpd kedatangan mereka kepada-ku".


Doa untuk mengelak daripada bahaya

"apa yg dikehendaki ALLAH tetap berlaku,tiada daya upaya melainkan dgn kuasa ALLAH".


Doa apabila ditimpa kemalangan termasuk kematian

"sesungguhnya kami adalah bagi ALLAH dan kami sekalian akan kembali kepada-nya".


Doa memohon akhlak yang baik

"ya ALLAH,seperti engkau mencantikkan kejadianku,maka perbaiki pula akhlakku".






mari kita sama2 amalkan.....
mudah2an hidup kiter lebih baik..
amin........:)

No comments: