?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, 28 February 2010

cerita nahi mungkar memang superb..;p..best sgt

malam nie aku baru jerk habis dari tgk citer melayu
tajuk die " NAHI MUNGKAR"
TV 2 kul 9.30 mlm




sesaper yg tgk citer nie...
tahulah citer yer camne..
aku tak nk citer secara detail...
ringkas jerk...tuk kefahaman aku dan sbg peringatan buat diriku



kisahyer cukup mencuit hatiku..
sungguh membuat aku insaf dan berwaspada..
aku puji org yg wt citer nie..
jalan ceritanyer..memang best..
tak rugi kiter tgk
baik untuk tauladan bersama



setiap kesusahan dan kemiskinan tuh adalah 1 ujian allah buat kiter
begitu juga dgn setiap kesenangan dan kekayaan itu
de org rezekiyer terlalu murah dan mudah untuk memperolehyer
semua tuh allah beri kerna bersebab..



ketika kiter miskin dan susah..
kiter selalu bersyukur dan berusaha
ketika senang dan kaya..kiter mudah lupa dan lalai



Amanah..
amanah itu 1 tanggungjawab yg patut kiter jage
dan laksanakan dgn baik
orang yg amanah semua org suke dan hormat...
walaupow kiter miskin dan susah sekali pow
amanah juga 1 kepercayaan seseorang..yg patut kiter jaga
jika kiter khianati..bermakna kiter tidak amanah..
dan kepercayaan seseorg itu juga akan hilang sekelip mata



carilah dan ambillah rezeki yg halal..
jgn kiter cari dan ambik barang @ sesuatu yg bukan hak kiter
jika kiter sudah berkeluarga..
setiap titik darah yg mengalir dlm tubuh kiter,isteri dan anak2 adalah haram
jika kiter mengambil hak org len atau
bukan daripada rezeki yg halal
mengambil hak org len tanpa keizinan daripada tuannyer adalah salah
de padahyer jika tidak bertaubat dan insaf atas semua itu



hidup didunia nie bukan untuk kesenangan dan kekayaan semata2..
dan setiap ujian allah turunkan kepada kiter pasti punyer sbb
percayalah dan yakinlah dgn kuasa allah..


tu jerk yg aku dapat coretkan sedikit..
yg selebihyer korang tgk sendiri..
okiessss.....;p



kekadang kiter tgk sesorang tuh..
dia hidup susah dan miskin..tapi meka bahagia
kerna per??
kerna meka hanya miskin dgn harta..
tapi meka kaya dgn kebahagiaan dan budi bahasa..
kiter sahaja yg rse meka susah dan miskin
padahal meka lebih bahagia daripada org yg hidup mewah



kekadang kiter terfikir..
aku nak kaya seperti org tuh...
walhal kiter tak tahu disebalik kekayaan tuh tersembunyi segala masalah..
kiter hanya melihat dari luaran..
wahh...kayanyer die..
kn bagus jika aku juga seperti itu



tipulah jika setiap insan itu tidak punyer perasaan ingin merasa kaya dan senang
termasuk aku juga...hik3..;p
walau paper pow..aku tetap bersyukur dgn rezeki yg aku peroleh kini..
hasil dari titik peluh aku sendiri..
aku tidak meminta ..jauh sekali berhutang
walaupow kecil...namun aku rse gembira dan bahagia dgn aper yg de skrg
syukur sgt ya allah..
amin..;p

3 comments:

ber_u_wang said...

syukur sebab kita masih hidup dan dapat perbetul mana yang silap

najwa said...

salam. saya tgk cerita nahi mungkar tu bersama suami malam semalam, takde plan pun tgk, apatah lagi cerita2 rtm, tapi cerita nahi mungkar adalah cerita realiti,,, (kalau nak dibanding dgn ala-ala korporat Samarinda). Byk pengajaran, saya pun rasa cerita tu kalau diulang tayang mmg bagus, dan dipublisitikan sedikit. Jalan cerita yg SANGAT menarik... saya tabik pada semua pelakon yang berjaya melakonkan watak dgn jayanya,,,

kain_sari said...

to;ber_u_wang

yer..tul kater awk..
syer rse bersyukur sgt dgn pe yg de skrg nie..amin..;p
mudah2an awk pow begitu
tq komen


to;najwa

syer setuju kate awk tuh..
citernyer memang best..menusuk kedlm hati...
cerita tu memg terjadi n realiti masyarakat kini...bagus tuk semua lapisan ..;p
tq komen