?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, 23 February 2010

kesiannyer....huhu

hari sabtu yang lepas....
aku balik umah kakak aku di kkb ( kuala kubu bharu,selangor)
aku balik dgn nurul
memandangkan kami cuti sabtu dan ahad


bertolak dlm kul 2 petang sampai kul 3lebih macam tuh
cuti kali nie aku rse seronok sbb nurul ada..jadi teman aku
petang tuh tergerak hati aku ingin melawat makcik aku di ampang pecah
tak jauh dari umah kakak aku..
aku g dgn nurul naik motor
minyak motor dh kering..nasib sempat sampai kt sell minyak
kalau tak tolaklah alamatyer motor tuh..hik3



pastuh aku g umah makcik..
tergerak juga hatiku untuk beli buah tangan
itu dh jadi perangai aku..dh tak leh ubah
g mne2 pow walaupow dekat jerk mesti nk bawa something tuk org
mungkin ikut perangai mak n ayah..;p
memandangkan makcik aku hanya tinggal kesorangan..
makcik adalah janda..
dh lme suami die meninggal..
makcik tuh aku panggil wak (bahasa jawa)
kakak kepada mak aku..


aku nie nakal..
tapi nakal-nakal tulah yg jadi kesayangan kepada org2 tua..
hik3....( senyum sendiri)..;p
sampai kul 6...lik kul 7 ptg
sbb kakak dh pesan abg ipar tak suke org balik time maghrib..
so aku dgr pesan kakak..
walaupow hati rse berat dan nak borak lagi dgn wak..


selain borak2..aku suke tinjau2 sekeliling umah n dlm umah wak
wak sorang yg rajin...
die suke berkebun...habis sekeliling umah die dipenuhi pokok2
sampai kawasan org pow wak hentam gak..hik3..
lawak je wak nie tau..;p
wak pantang tgk tanah kosong..pasti akan jadi tempat tanaman
belakang umh wak ada lombong..tempat org selalu memancing..
tapi time hujan lebat konfem umah wak banjir..air lombong naik


dlm tinjauan aku kt umah wak..
ada 1 perkara yg buat hati aku tercuit..
aku nampak 1 beg besar lik kg dgn handbag yg dh siap
mcm nak g bawa jalan..
aku kan suke bertyer..so aku tyerlah
wak nak g mne tuh??siap pakai beg besar lagi
tak terfikir langsung bahawa pertayaan aku tuh leh wt wak terkilan


wak kater beg tu nak bawa g pahang
tapi tak jadi sbb tak ada org nak bawa..
kalau korang perasan..aku ada citer yg aku g kenduri kt pahang
maksud wak..g pahang..adalah g kenduri


sebenaryer aku dh tahu apa punca wak tak jadi pergi..
tu pow bila kakak citer sebelum aku g umah wak..
kesian wak..
kerna anak-anak....
aku juga rse mcm nak marah...seperti kakak aku juga
wak ada tyer pasal anak-anak die..
aku hanya senyum..tak sampai hati untuk ceritakan kisah sebenar
rse nak mengalir air mata bile wak tyer macam tuh..
lagi aku rse sedih bile lihat persiapan wak kat dlm bilik
padahal kenduri tuh dh hampir 3 minggu berlalu..
wak masih letak beg tu kt atas katil..
wak tak kalihkan pow..


dalam borak2....
aku masih ingat kata2 wak..
wak dh tua...nanti kalau ada mse..datanglah lagi..
tak ada saper yang datang..
sungguh pilu hati aku dengar kata wak macam tuh..
bila tgk muka wak..rindunyer kat mak..
muka wak sama macam mak..tak banyak beza
aku tgk wak bukan main seronok..
wak hidangkan kami minuman air teh panas dgn air kelapa sejuk
kerepek pisang dgn apam balik yg aku beli
kami mkn sama2 di pangkin depan umah wak..
wak kata dh lme tak rse makn macam nie..


jam hampir ke pukul 7ptg
aku beransur nak lik umah kakak
sebelum balik...wak bg pisang nangka mentah dgn kerepek pisang buatanyer
aku salam..cium2 pipi..
air mata rse nak nangis bile wak peluk n cium aku erat..
seperti wak rindukan anak2
wak pesan ..nanti datang lagi yer...hati-hati bawa motor
dalam salam..aku hulurkan sesuatu tuk belanja wak..
aku rse ini sjer yg mampu aku beri..tapi seikhlas hati
wajah wak cukup ceria...wak banyakali ucap terima kasih
tapi bukan itu yg aku banggakan..


aku nak wak sihat selalu..
aku nak wak gembira..kerna pabila wak gembira..
hati aku juga turut gembira....tiada yg lebih bermakna bagiku
jika insan-insan yg aku sayang gembira..
dari jauh wak melambaikan tangan...aku hon motor tanda ingin pulang
dalam hatiku berdoa mudah-mudahan wak sihat2 selalu,
lindungilah dia daripada perkara2 tak dingini...
amin....;p

( sayu hatiku)




2 comments:

zeqzeq said...

buat baik pada jiran pada ayah ibu

kain_sari said...

tq komen..
insyaallah tak akan lupa..;p