?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, 25 March 2010

apa beza merisik dengan bertunang???

de saper2 yg leh terangkan tak??
mse sekolah dulu pernah belajar..

tapi tulah..
aku mudah lupa..
ish3...


aku tgk kat tenet dulu erkk...
mne tahu kot2 ade..hehehe
nie aku bce n aku copy paste jer dari internet.
ntah betul ke tak..tak tahulah..;p


ok2 mule nk kawen kne risik tanye dh berpunye ke blum..then bru la meminang..meminang nie same la ngan tunang.. brape lame tu terpulang la kn.. ;)biasanye lame 2tahun..cepat setahun jerk.



merisik

1)merisik-keluarga lelaki datang ke rumah permpuan untuk bertanya s/ada perempuan sudah berpunya atau blom...pihak lelaki akan bg cincin tanda(cincin belah rotan-cincin yg takde batu)...ngan beberapa buah tangan kuih2...pihak perempuan akn fkir kalo tak setuju cincin tu akn dipulangkn blk


bertunang

2)meminang@bertunang-kalo dah masing2 setuju, keluarga lelaki akan dtg skali lgi untuk upacara peminangan.skali lagi dpt cincin tapi cincin yg ade batula...mak/nenek lelaki akn srungkan cincin pada perempuan...mase ni siap bwk hantaran berupa buah2,coklat, sireh junjung/tepak sireh (no ganjil-lelaki kurang dr prmpuan) mase ni dibincangkn ttg tarikh majlis dan majlis perkahwinan...;)) faham tak murid2?;))


kalau de sape2 tahu pasal merisik dan bertunang nie..
sile tinggalkan komen leh..
syer nak tahulah..
plzzzzz...;p

3 comments:

jane said...

keh3x~







aku diramalkan kkawen tahun depan
buleh?













muahhahahahha

beautiful_rose said...

amboi jane.....diam2 ko dah nak kawen eh???? =p

kain_sari said...

to jane
tq komen..
wahhh tahniah..;p
nanti hebahkan tau bile sampai hari perkahwinan awak nanti..okiesss..;p



to azie:
tq komen...
ko bile lak..
hik3..;p