?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday 13 March 2010

ikan masak asam pedas....;p...hik3...sukenyer

alhamdulillah...
hari nie lagi 1 resepi aku cuba masak..
menu ikan termenung masak asam pedas...
walaupow lebih sedap jika gune ikan pari..
tapi memandangkan harga ikan pari sgtlah mahal...
terpaksa gune ikan termenung jerk..
paper pow...
tahniah untuk diri sendiri..


kerna per??
sbb aku berani mencuba ...
hahaha....;p


sebenaryer menu ini baru pertama kali aku masak..
seperti yg sedia maklum..aku tak pandai masak...
dan aku sedang dan mencuba resepi2 masakan nie...
bukan atas sebab nak kawen..
tapi atas kerelaan kesedaran diri sendiri...;p


aku ambik menu kat internet jerk..
adehhhh.....kater semua mudah..hanyer tekan di hujung jari jerk
tak susah sekarang nie..tak yah li buku resepi..
kalau de internet..tekan2 jerk menu kiter nak
konfem de jerk..cuma nak dgn tak nak jerk...p




IKAN TERMENUNG MASAK ASAM PEDAS



bahan-bahan..:


1) 4 ekor ikan termenung..( potong 2..sbb periku kiter kecik jerk..)
2) bunga kantan..( potong suka hati)
3) 4 - 6 helai daun kesum
4)Sedikit minyak untuk menumis
5)Sedikit air asam jawaGaram secukupnya


Bahan-bahan

digiling halus:

1) 15 tangkai cili kering..( kalau tak de gune je cili boh yg dh siap)senang jerk..;p
2) 5 biji bawang merah
3) 3 ulas bawang putih
4) 2.5 sm halia




cara-cara:


Ikan disiang dan dicuci bersih. Panaskan minyak. Tumis bahan-bahan digiling halus hingga garing.Kacau rata. Masukkan ikan dan air asam jawa. Kacau rata. Apabila mendidih masukkan daun kesum, bunga kantan dan garam. Kacau rata




so siap sudah..
jadi dh ikan termenung masak asam pedas aku..
hehehehe..;p
aku masak untuk 3 orang jerk..
so sgtlah berbaloi2....masak sendiri..;p

pasni nak cube menu len lak..;p

No comments: