?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday 10 May 2010

akhiryer terluah gak rse ketidakpusan hati ini..

hari nie kjer mcm biase...;p
ramai patient n sangatlah busy
biaselah hari isnin..



memang tak lari dari kesibukan..
lagi2 musim tak sihat nie..
semoga orang2 yang datang yang buat rawatan diklinik
nie sihat kembali seperti biase..
amin...;p




opppps...
dah terlajak citer lain lak yer..
hehehe...sorry..



tajuk kat atas tu disebabkan..
alkisahyer...




pagi tadi de sorang patient panel upsi
dah terlebih bil tuk 1 form.
so kalau nak ambik ubat lain kne isi form lagi
so form kedua tu kne isi tarikh lain..




aku n dayah perang mulut pasal bende kecik nie..
dayah dah tersilap tulis tarikh..
die nak wt hujung bulan..
yang aku lak..buat tarikh esoklah..




dayah kater nanti pe org upsi kater..
pastuh aku jawab ..nape lak??
sebelum nie ok jerk..
takde org call pow..
tgk patient lain tu ok jerk..
lagi hari2 datang.. 1 family lak tuh..
patient nie bukan ambik mc.
.die ambik ubat jerk 1 form cume leh gne untuk RM 35
pasal tarikh berbalah lak kitorang..




aku memang cakap terus kalau rse tak ok..
lagi elok ...
habis tuh sebelum2 nie korang buat ok jerk..
takde pow ko cakap mcm nie..
hari nie mimpi pe lak.. salah lak...
pelik aku..





kalau cakap dgn dayah ..
die nak menang jerk..
so aku pow tak nak mengaku kalah..
sorry..




lagi2 bile aku teringat pasal kes minggu lepas..
meka yang salah ..
aku lak yang kne marah..
aku yang tak tahu paper..
jadi mangsa..
selalu macam tuh..
sape yang tak naik angin..
nasib mood aku hari tuh baik sgt..
siap leh senyum2 lagi walaupow hati rse sakit
lagipow aku gh demam panas mse tuh..




kes pasal...
bende nie dah banyak kali aku tegur..
diorang buat bodoh jerk..
lama2 malas nak cakap dh..
janji aku dah tegur..tak nak dengar sudah
pasal tulisan kat bekas ubat atau plastik ubat
tulisan meka cantik2 belaka..



aku mengaku aku punyer tulisan memang buruk..
tapi leh baca lagi tuk patient
tapi korang??




tak ambik pedulik pow hal ini..
seriusss..
aku memang cerewet bab kjer..
hehehe.. ;p




bukan nak perfect..tapi cukuplah jika wt kjer dgn baik
korang bukan kjer tak bagus..
ok jerk..aku hepi cume bab nie jerk..
aku pow tak bagus gak..de gak wt salah



kesian kat patient..
lagi kesian dgn pakcik2 atau nenek2 yang dah tua..
mata meka bukan jelas lagi nak membaca..
mcmne lak kalau yang tak tahu membaca.. ???
sgt kesian tau..




pernah aku tegur..
dayah kater ..
nanti adalah orang yang tolong bacakan..
anak die ker.cucu2 die ker..jiran2 die ker
terdiam aku...
sedih dgr die cakap mcm tuh




kater2 dayah buat hatiku sedikit terguris..
bagaimana jika ibuku yang dapatkan rawatan..
ibuku buta huruf...
jika die tinggal sendirian ..
siapakah yang dapat menolong die
begitu juga dapat kurasekan kepayahan
pakcik2 atau sesiapa sahaja yang mengalami keadaan nie
sangat kesian dgn mereka...;'(
huhuhu



aku pernah mengalami situasi begini
ketika menjaga arwah atok dan insan2 tersayang yg
pernah aku berkesempatan menjaga meka ketika hidup meka
siapalah yg akan membantu..
jikalau bukan kiter..



patient yang marah aku tuh..
orang india..
die dtg waktu mlm..n datang balik tak lme pastuh
die tyer ubat yang bg tadi ubat minum ker sapu
aku jawab ubat minum..
die dgn nada marah n tegur aku..
lainkali bg tulis baik2..kasi org faham baca nie ubat
nie jiran sayer..org tua jge cucu
die tak tahu bce..
tadi die tyer sayer..nie ubat makan ke sapu..
ubat tu ubat sebu perut untuk makan..
tapi die bce atau aku bce ubat sapu perut
kan lain jadinyer..
tulisan huruf e mcm a
b mcm p



mase tu aku kjer dgn nurul..
die buat dek je bile aku tegur..
dgn dayah pow..aku pernah kne gak..
kesian aku..
selalu kne amarah org..
tapi aku diam jerk..dlm hati hanyer allah je yg tahu


ya..allah ..
tabahkanlah hatiku menghadapi ujian mu ini ya allah
amin...;p


memang manusia nie punyai pelbagai ragam
yang kadangkala merimaskan kiter..
aku juga tak terlepas daripada rse merungut,marah..
dan bermacam perasaan lagi..
tapi..
dalam setiap naluri2 itu...
tidakkah ada sedikit rse kasihan dan simpati
kepada insan2 yang punyer kelemahan..


maaf..
terlalu panjang lebar aku menaip
ini sekadar luahan ...
yang telah aku luahkan kepada dayah pagi tadi..
aku seperti org lain....punya hati yang jahat juga..
tetapi tak salah kan jika...
rse ketidakpuasan hati itu dapat diluahkan didepan
bukan dibelakang kiter..;p


maafkan aku dayah..
sebab terpaksa berterus terang...
dan berkasar bahasa dgn ko..
bukan niat dihati nak cakap begitu
tapi itulah kebenaran yg harus aku katakan..
terpulang jika ko ingin mendengarnyer atau tidak


aku sudah merasa lega sangat...
alhamdulillah..;p





2 comments:

beautiful_rose said...

how can i say........
what u give,u get back
.....end.....

kain_sari said...

nothing 2 say baby..hehehe..;p