?colorful? de?? ?? ?????Cobalt Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.5 (11 Ratings)??125 Grabs Today. 37104 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blo BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, 28 February 2010

cerita nahi mungkar memang superb..;p..best sgt

malam nie aku baru jerk habis dari tgk citer melayu
tajuk die " NAHI MUNGKAR"
TV 2 kul 9.30 mlm




sesaper yg tgk citer nie...
tahulah citer yer camne..
aku tak nk citer secara detail...
ringkas jerk...tuk kefahaman aku dan sbg peringatan buat diriku



kisahyer cukup mencuit hatiku..
sungguh membuat aku insaf dan berwaspada..
aku puji org yg wt citer nie..
jalan ceritanyer..memang best..
tak rugi kiter tgk
baik untuk tauladan bersama



setiap kesusahan dan kemiskinan tuh adalah 1 ujian allah buat kiter
begitu juga dgn setiap kesenangan dan kekayaan itu
de org rezekiyer terlalu murah dan mudah untuk memperolehyer
semua tuh allah beri kerna bersebab..



ketika kiter miskin dan susah..
kiter selalu bersyukur dan berusaha
ketika senang dan kaya..kiter mudah lupa dan lalai



Amanah..
amanah itu 1 tanggungjawab yg patut kiter jage
dan laksanakan dgn baik
orang yg amanah semua org suke dan hormat...
walaupow kiter miskin dan susah sekali pow
amanah juga 1 kepercayaan seseorang..yg patut kiter jaga
jika kiter khianati..bermakna kiter tidak amanah..
dan kepercayaan seseorg itu juga akan hilang sekelip mata



carilah dan ambillah rezeki yg halal..
jgn kiter cari dan ambik barang @ sesuatu yg bukan hak kiter
jika kiter sudah berkeluarga..
setiap titik darah yg mengalir dlm tubuh kiter,isteri dan anak2 adalah haram
jika kiter mengambil hak org len atau
bukan daripada rezeki yg halal
mengambil hak org len tanpa keizinan daripada tuannyer adalah salah
de padahyer jika tidak bertaubat dan insaf atas semua itu



hidup didunia nie bukan untuk kesenangan dan kekayaan semata2..
dan setiap ujian allah turunkan kepada kiter pasti punyer sbb
percayalah dan yakinlah dgn kuasa allah..


tu jerk yg aku dapat coretkan sedikit..
yg selebihyer korang tgk sendiri..
okiessss.....;p



kekadang kiter tgk sesorang tuh..
dia hidup susah dan miskin..tapi meka bahagia
kerna per??
kerna meka hanya miskin dgn harta..
tapi meka kaya dgn kebahagiaan dan budi bahasa..
kiter sahaja yg rse meka susah dan miskin
padahal meka lebih bahagia daripada org yg hidup mewah



kekadang kiter terfikir..
aku nak kaya seperti org tuh...
walhal kiter tak tahu disebalik kekayaan tuh tersembunyi segala masalah..
kiter hanya melihat dari luaran..
wahh...kayanyer die..
kn bagus jika aku juga seperti itu



tipulah jika setiap insan itu tidak punyer perasaan ingin merasa kaya dan senang
termasuk aku juga...hik3..;p
walau paper pow..aku tetap bersyukur dgn rezeki yg aku peroleh kini..
hasil dari titik peluh aku sendiri..
aku tidak meminta ..jauh sekali berhutang
walaupow kecil...namun aku rse gembira dan bahagia dgn aper yg de skrg
syukur sgt ya allah..
amin..;p

hati yang gundah gulana....

hari nie hati ku betul2 gundah gulana ( tul ker aku taip nie )
rase tak sedap hati..
naper erkk..


ermm....
aku buke tenet.....cari tu..cari nie...
maklumat tuh..maklumat nie..
tekan tuh..tekan nie...


macam dh sewel lak hari nie..
ntah fikiran rse buntu..
hati tak tenteram langsung...
tapi still leh gelak ketawa..riang ria


aku tgk dayah sedap jer tido lepas solat subuh...aku rse nk join
tapi mata tak gantok dh..
aku wt kjer paper yg patut..basuh baju,,,kering baju..
sidai baju..angkat baju yg dh kering
aku biarkan campak baju kering atas lantai..pastuh nk try tido mcm dayah
goleng ke kanan..goleng2 ke kiri..
namun mata tetap tak nak pejam..
wahh.....begitu degil mataku ini
baik lipat baju

dlm kul 1..aku masih buntu
daripada biarkan diri ini terus menerus dlm kebuntuan
aku wt aktiviti yg lbh berfaedah
kemas klinik..dapur..meja doktor...cuci tandas dan bilik
pastuh mandi sepuas2yer..
ahhhhhh.......rse tenang seketika jiwa raga ini
lepas solat aku ajk dayah kua g mkn
hujan lebat .....untuk tenangkan fikiran..
mataku liar melihat2 celoteh dan gelagat
setiap pelanggan yg datang ke kedai mkn
sehingga ditegur oleh dayah
naper engkau hari nie???pelik jerk..

aku jawab..tak de paper...sambil tersenyum..;p


biase aku memang macam nie de something yg tak kene..
petanda dtg hari nie...
mungkin esok lusa baru tau per yg terjadi

ya allah..
tenangkanlah hati dan fikiranku ini..

Saturday, 27 February 2010

die kater aku dh layak untuk berkahwin..;p

hehehe...
aku gelak sesorang..( senyum sesorang ...;p )
rse lucu lak bile die kater camtuh
saper lagi kalau bukan dayah..

tengahari tadi...
kami de borak2 kosong..
punca sbb aku suh dayah masak...
die kater die tak reti masak..so aku pangkah lah..
kiter sama jerk dayah..aku pow tak tahu masak.
tak pernah pow ambik tahu pasal hal ehwal dapur..
aku tahu..dh siap masak...aku mkn jerk..
skrg duk umah bujang..
tak kn nk beli jerk..gaji kiter tak cukup tuk selalu mkn luar
baik masak sendiri lg berjimat


kalau nk masak tuh..kenelah berusaha
asas men campak2 dulu..lama2 nanti pandailah..
sume wanita dlm dunia nie..bermula dari kosong
takkn lahir2 terus pandai masak..sgtlah tak logik
tak sedap tu ...satu permulaan
nanti try lagi..n try lagi..
insyaallah pasti sedap...;p


dayah kater aku dh de kemahiran sume..
dah pandai masak.basuh.lipat baju.rajin
paper jelah...bf pow dh de
dah layak,sesuai n boleh kawen pow sekarang nie..


hehehee...( aku ketawa lagi )
luculah dayah nie..
macamlah ko tak tahu lak,
aku nie tak nak kawen lagi
hati aku lum de hati lagi nak kawen..
masih banyak lagi yg lum aku dapat lagi..
jgn risau..kalau aku nk kawen nanti..
konfem aku bg kad jemputan



aku pernah terfikir tentang ini..
tapi sejujur2yer..aku memang tak bersedia lagi untuk bergelar sorang isteri
aku suke tgk,lihat dan perhatikan bile kekawan nk kawen,
saudara mara nk kawen,dan sesapelah...
tapi suke tak semestinyer ada keinginan lagi untuk berkahwen


motif utama aku skrg nie..
de sesuatu yg lum aku capai lagi..
aku akan usaha n capai bende tu dulu ..
barulah aku akan tinggalkan alam bujang nie..


bf aku..telah aku informkan..
so masing2 punyer hasrat yg lum tercapai..
nanti dua2 dh ready..on jelah..
korang tak tyer pow..aku cakap dulu
hik3..;p

doa2kanlah semoga kami kekal sehingga ke jinjang pelamin
dan kekal bahagia seterusyer....amin..;p



pandai gak anak mak nie masak erkk..;p

heheee
hari nie kjer sekejap jerk
kul 8.30-12.30 sajork


perut aku lapar dh berbunyi2...
maka haruslah wajib dituruti
kalau tak masuk angin nanti
bukan aku sorang..dayah pow 2x5 dgn aku


aku paksa dayah tuk memasak..
hehehehe..
masak sama2..nanti dia tak nak lak tolong


barang2 aku beli..
hari nie tak tau masak pe sebenaryer
hemtam jelah...
aku nampak sayur jerk kt kedai tuh
aku pow li sayur pelbagai..


lik2 hostel baru cakap..nk try sayur masak lemaklah
menu untuk dayah pe lagi kalau bukan sardin tumis die
aku tak kisah lauk per cume wajib de sayur
kalau x mati kutu aku tak de sayur
aku adalah hantu makan sayur..
tak sedaplah kalau mkn tanpa sayur..
rse tak lengkap jerk rutin makanan aku hari nie


makanyer menu hari nie..ikansardin masak tumis
dgn sayur campur masak lemak..
dayah masak sardin...aku masak sayur..


sebenaryer nie pertama kali aku masak sayur masak lemak
aku tak tau masak...so kali nie aku tul2 nk try
cakap dgn dayah..kalau tak sedap..jgn marah..kiter mkn sama2 yer..
camtu gak lah dgn dayah..kami tak tahu masak
skrg tgh berdikari masak..
nasi tak yah susah2..gune periuk nasi elektrik baru..( jimat)


akhiryer jadi gak...alhamdulilah..
pandai gak anak mak nie masak..
bertambah2 kami mkn..
kire dh luluslah nie masak lemak...masak kari dh lulus..
byk menu dh try..suke3..;p


harap maaf..gambar tak de..
tak ambik pow...
dh habis licin masuk kat dlm perut kami..
hik3..;p

hari nie aku demam..



hari nie badan aku tak baper sihat..

kne demam kot..

leh lak kot2 erkk..hik3..;p



serius..

aku tak sihat hari nie..

banyakkan rest n minum air



mungkin disebabkan kne hujan semalam kot

semalam hujan lebat + kilat +++

semalam kami kjer separuh hari jerk

doktor kne migrain

so petangyer kami boring tak de buat paper

dayah ajak g jumpe kawan die kat ulu slim

kitorang g nek motor

dlm kul 4 lbh hujan lebat turun tetibe

nasib dh sampai kat umah kwn dayah

kami tggu punyalah tunggu hujan berhenti

tak berhenti2 juga

akhiryer kami redah jerk sbb dh kul 7 mlm

kalau tunggu2 lagi

malam dah

so per lagi kami redah jelah



merempit jap..

jalan ulu slim sgt sunyi

ditambah lak tak de lampu jalan..

jauh nun masuk kedalam..

kalau malam memang bahaya

umah2 orang pow tak de



hari nie aku kjer..

kjer dgn dayah..

so kne kuatkan diri tuk bkerja

kjer tak lme pow..

jap jerk..

so haruslah kuat..cayok3...;p



korang doakan aku cepat sihat yer..

tq korang..

syg korang sume..;p

muuuuah...

tolong jangan ngada2 carikan jodoh untuk aku..huhu

huhuhu...
aku tak nak....aku tak nak


aku tak nak sape2 carikan jodoh untuk aku
termasuk family aku...
biarlah aku cari sendiri..
huhuhu


hari nie aku dpt mesej dari sape ntah..
aku tak kenal pow die..
aku tak suke orang tak dikenali mesej aku..
tak suke..tak suke



bile tanye2..
rupa2nya makcik gn sepupu aku punyer kjer..
de lak meka beria2 suh mamat tu kenal2 gn aku..
aku off hp tadi sbb nk caj
bile on lik,,,mesej byk masuk
mula2 nk marah....
nasib ko cakap jujur..kalau tak siaplah ko dgn ayat2 power aku


nie sape suh..memandai-mandai bg no hp org
padam muka...


aku balas pendek jerk..
org bg salam n cakap bebaik
knelah balas bebaik gak

salam."maaf tak berminat"


ok x???
kalau korang rse tak ok..lantaklah
aku memg tak minat...
memang pengel aku camni...


aku harap sgt..jgnlah de sape2 gatal2 carikan mamat2 tuk aku
aku ucap terima kasih kerna niat baik kamoo ituh..
tapi serius..aku tak minat..
biarlah usia aku bape sekali pow..
jgn sesekali carikan..
aku nak cari sendiri..


dgn mak telah ku maklumkan hal nie..
mak pow suh cari sendiri..
terima kasih mak..
sayang mak..;p

Friday, 26 February 2010

salam maulidur rasul semua...;p

salam maulidur rasul sume..;p
mari selawat ramai2..;p



Allahumma salli 'ala Muhammad..
tibbil kullu biwadawa iihaa..
wa'afitil absariwasyifa iihaawa nuril absori wa jila iihaa
wa aala aalihi wa sahbihi wa barik wasalim..


selamat mengamalkannya..

peace...;p


korang kjer ke cuti hari nie...???
aku kjer...tapi kire OT
hehee..


kjer tak lme..
kul 8.30-12.30 sajork
igt sampai petang..


hari nie nape ntah pekan slim river nie sunyi sepi sajork
macam tak de penghuni jerk..
tahulah hari nie public holiday...
de gerai pow mcm tak de gerai..
huhuhu..


pas habis kjer nie..
tak tahu nk wtper..


boring..boring..boring

Thursday, 25 February 2010

result stpm dh kua hari nie..;p

hehehe...
hip2 horey buat nurul...
hari nie die lik kampung..
sbb nak ambik result..kebetulan minggu nie minggu die cuti



diumumkan kepada sume pelajar tingkatan 6 sesi 2008-2009
result dh kua hari nie..
ha......ayok3...
berdebar korang tgk result..
ayok3...cuak..cuak
hehee..
suke nak nyakat org.....gurau jelah..;p
semalam aku n dayah tak habis2 menyakat nurul..
borak2 sampai kul 2.30 pagi...
sonok...


sume tuh nk bg die hepi n semangat..
tak yah takut...
bak kater dayah..jgn takut kerna sehelai kertas ( result)
cool baby...hik3..;p


hari pow kami still call nurul sakat2 die
alhamdulillah die lulus..
paling hepi dpt 2A +++
ermm....
see.....bagus result tuh
tak de dh debaran tuh...
kalau dh usaha sungguh2
insyaallah allah pasti makbulkan doa kiter..;p


tahniah nurul...
nie nk tggu hari ahad nanti tgk result die..;p

periuk nasi baru..;p..suke3

rest time now..;p
biase aku coret blog time mlm..
hari nie rajin cikit..nak coret awal..
pinjam pc doktor jap..hik3..;p
sile jgn jeles yer..


tadi aku n dayah plan nk g mkn abc kt kedai mara..
alih3 kedai tutup..cancel
pastuh kitorang g tgk periuk nasi..
tu aku punyer plan..
dh lme ngidam nak beli periuk nasi..
tapi tak juga terbeli2 lagi
alhamdulillah..
kali nie aku usahakan juga..


periuk nasinyer taklah besar..
tapi cukuplah tuk umat hostel tuh
3org jerk..
pasni tak yah susah2 masak nasi gune dapur..



bukan per..
masak gune dapur ok gak..
tapi tak berbaloi2..sbb bile basuh periuk mesti banyak lebihan @ sisa2 nasi
almaklumlah masak pakai dapur..
so sgtlah membazir dan tak wajar..


aku korbankan wet gaji aku..
tapi aku cakap awal2..
kalau andaikata aku berhijrah kjer nanti..
aku bawa periuk tuh sekali...hik3..
keji kn..kn..
sbb gune wet sendiri..
dayah pow setuju..sbb dayah pow de gak barang die
sendiri mau ingatlah..
nie beli non paksaan..
sukarela...
so non gaduh3...kiter gune sama2..
jimat sama2 okies..;p


harga periuk nasi pow sume dh RM50 keatas
aku beli tu pow RM65....
ngorat-ngorat cikit untie kedai tuh..dapatlah RM60 sajo..
ok lah tuh...
barang2 kalau kecik2..makin mahal harga die..
amboi....rse tersekat kerongkong nie nengok harga..
hik3..;p
aku sgtlah kedekut bab2 nie..
nak yg harga berpatutan jerk..
iyolah...sbg pengguna kne bijak berbelanja..
tul x kekawan..???..;p



oklah..aku nak cau dlu..
nak g solat..kul nanti nak msuk kjer lik..



wassalam...;p

Wednesday, 24 February 2010

rasa macam dipergunakan...tapi kenapa??




aku rasa terkilan..

aku rasa nak marah..

aku rasa sakit hati..

macam-macamlah sekarang nie perasaan aku..



aku dh tolong sekali...

tak cukup mesti minta lagi

naper ntah..

aku sendiri tak faham..




hari tuh bukan aku pekak..bukan aku tak ada

masa tuh aku still igt lagi..

dekat hospital...aku g jenguk ayah die

lik mse tunggu lif..ko ada cakap pasal tuh

masa tuh aku igt bile ko dh cakap macam tuh

aku dh rasa lega..pasnie

tak delah aku susah-susah tolong ko lagi

aku bukan mengharapkan paper caj atau sumbangan

cume sedikit rse terkilan




hari nie ko mesej aku minta tolong..

aku ingat nak minta tolong per...

rupa-rupanyer bende yg aku rasa dh terlepas 1 beban hari tuh

rupanyer ko minta lagi

ish3...geleng kepala aku

aku tyer dayah..

nielah aku tak nak tolong




aku bukan per..

aku dh naik malu jumper doktor..

dh tebal muka aku nie..

rasanyer dh lebih 3x aku tolong

huhuhu...

tu pow aku tak minta caj atau bayaran pow

sbb doktor kata bagi ..tak yah bayar

mula2 tuh aku leh tahan lagi...aku malu sbb macam

aku dh perdagangkan klinik nie tuk bende tuh

sedangkan dgn org lain..cukup susah kami nak beri

aku tak nak sbb aku ada..begitu mudah dapat per jua

aku bukan boss..

aku bukan majikan...

aku bkerja dan dibayar gaji..




tulah...aku rasa sakit hati

sbb hari tuh ko n saper2lah..

kutuk aku kjer macam nie..

alih2 korang gak yg minta tolong kat aku

korang tak rse ke pe yg aku rse..

korang dh hina aku..pastuh korang minta tolong kat aku lik

nasib aku nie diam jerk...

tapi diam2 tulah ..ko suke ambik kesempatan..

aku nak kjer cara yg betul

tak nak arr cara camni...leh tolong tapi hanya sekali

bukan berkali-kali




memang aku rasa dipergunakan jerk..

tahulah aku kjer macam nie...tak sama mcm korang

tapi agak-agaklah kalau nk minta tolong pow..

kekadang bolehlah..

nie dh selalu..saper yg tak naik hantu

nasib doktor baik

kalau dpat majikan aku yg dulu..

habis aku kne maki hamun..

nie bukan sorang jerk..

dh kire adik beradik ko aku dh tolong..

sedangkan korang leh jerk minta kat tempat lain

per susah..de duit..

bayar jelah..

tak luak pow kalau bende tuh penting buat ko..

lagi berbaloi2 jika ia menguntungkan diri ko bukan untuk aku




kesian aku..

buat baik..org selalu buli

kutuk-kutuk kjer aku tapi minta tolong gak kat aku

aku bukan tak nak tolong..

tapi kali nie memang aku jawab

harap maaf...

kalau nak gak jumpalah sendiri dgn doktor..

aku tak kisah kalau ko nk kutuk2 aku lagi..

tapi asalkan aku rasa bende betul ...watpe nak takut

aku kjer penat-penat..tak minta pow duit korang

aku susah ke ..korang mne tau




macam tu gak..bile senang sume ada...

datang buat baik..

pastuh...hilang mne ntah..

sedara pow dh tak ngaku sedara...

huhuhu..






Tuesday, 23 February 2010

kesiannyer....huhu

hari sabtu yang lepas....
aku balik umah kakak aku di kkb ( kuala kubu bharu,selangor)
aku balik dgn nurul
memandangkan kami cuti sabtu dan ahad


bertolak dlm kul 2 petang sampai kul 3lebih macam tuh
cuti kali nie aku rse seronok sbb nurul ada..jadi teman aku
petang tuh tergerak hati aku ingin melawat makcik aku di ampang pecah
tak jauh dari umah kakak aku..
aku g dgn nurul naik motor
minyak motor dh kering..nasib sempat sampai kt sell minyak
kalau tak tolaklah alamatyer motor tuh..hik3



pastuh aku g umah makcik..
tergerak juga hatiku untuk beli buah tangan
itu dh jadi perangai aku..dh tak leh ubah
g mne2 pow walaupow dekat jerk mesti nk bawa something tuk org
mungkin ikut perangai mak n ayah..;p
memandangkan makcik aku hanya tinggal kesorangan..
makcik adalah janda..
dh lme suami die meninggal..
makcik tuh aku panggil wak (bahasa jawa)
kakak kepada mak aku..


aku nie nakal..
tapi nakal-nakal tulah yg jadi kesayangan kepada org2 tua..
hik3....( senyum sendiri)..;p
sampai kul 6...lik kul 7 ptg
sbb kakak dh pesan abg ipar tak suke org balik time maghrib..
so aku dgr pesan kakak..
walaupow hati rse berat dan nak borak lagi dgn wak..


selain borak2..aku suke tinjau2 sekeliling umah n dlm umah wak
wak sorang yg rajin...
die suke berkebun...habis sekeliling umah die dipenuhi pokok2
sampai kawasan org pow wak hentam gak..hik3..
lawak je wak nie tau..;p
wak pantang tgk tanah kosong..pasti akan jadi tempat tanaman
belakang umh wak ada lombong..tempat org selalu memancing..
tapi time hujan lebat konfem umah wak banjir..air lombong naik


dlm tinjauan aku kt umah wak..
ada 1 perkara yg buat hati aku tercuit..
aku nampak 1 beg besar lik kg dgn handbag yg dh siap
mcm nak g bawa jalan..
aku kan suke bertyer..so aku tyerlah
wak nak g mne tuh??siap pakai beg besar lagi
tak terfikir langsung bahawa pertayaan aku tuh leh wt wak terkilan


wak kater beg tu nak bawa g pahang
tapi tak jadi sbb tak ada org nak bawa..
kalau korang perasan..aku ada citer yg aku g kenduri kt pahang
maksud wak..g pahang..adalah g kenduri


sebenaryer aku dh tahu apa punca wak tak jadi pergi..
tu pow bila kakak citer sebelum aku g umah wak..
kesian wak..
kerna anak-anak....
aku juga rse mcm nak marah...seperti kakak aku juga
wak ada tyer pasal anak-anak die..
aku hanya senyum..tak sampai hati untuk ceritakan kisah sebenar
rse nak mengalir air mata bile wak tyer macam tuh..
lagi aku rse sedih bile lihat persiapan wak kat dlm bilik
padahal kenduri tuh dh hampir 3 minggu berlalu..
wak masih letak beg tu kt atas katil..
wak tak kalihkan pow..


dalam borak2....
aku masih ingat kata2 wak..
wak dh tua...nanti kalau ada mse..datanglah lagi..
tak ada saper yang datang..
sungguh pilu hati aku dengar kata wak macam tuh..
bila tgk muka wak..rindunyer kat mak..
muka wak sama macam mak..tak banyak beza
aku tgk wak bukan main seronok..
wak hidangkan kami minuman air teh panas dgn air kelapa sejuk
kerepek pisang dgn apam balik yg aku beli
kami mkn sama2 di pangkin depan umah wak..
wak kata dh lme tak rse makn macam nie..


jam hampir ke pukul 7ptg
aku beransur nak lik umah kakak
sebelum balik...wak bg pisang nangka mentah dgn kerepek pisang buatanyer
aku salam..cium2 pipi..
air mata rse nak nangis bile wak peluk n cium aku erat..
seperti wak rindukan anak2
wak pesan ..nanti datang lagi yer...hati-hati bawa motor
dalam salam..aku hulurkan sesuatu tuk belanja wak..
aku rse ini sjer yg mampu aku beri..tapi seikhlas hati
wajah wak cukup ceria...wak banyakali ucap terima kasih
tapi bukan itu yg aku banggakan..


aku nak wak sihat selalu..
aku nak wak gembira..kerna pabila wak gembira..
hati aku juga turut gembira....tiada yg lebih bermakna bagiku
jika insan-insan yg aku sayang gembira..
dari jauh wak melambaikan tangan...aku hon motor tanda ingin pulang
dalam hatiku berdoa mudah-mudahan wak sihat2 selalu,
lindungilah dia daripada perkara2 tak dingini...
amin....;p

( sayu hatiku)




salah ker jika aku bercakap benar..aku sudah berpunyer..

aku rse citer nie tak penting..
tapi yang tak penting inilah yang buat kepala otak aku pening
naper erkkk??


alkisahnyer...
begini..jeng..jeng..jeng..;p
hehee..


aku sebenaryer sunyi..
sunyi tanpa teman..
teman itu maksudnyer kawanlah..
kawan datang dan pergi..
heran aku...


lagi-lagi orang lelaki..
kawan perempuan tu ada..nasib meka ada...;p
yang kaum adam nie..
aku tul-tul tak faham..
naper kalau kawan kne single jerk..
kalau dh de couple pow tak leh kawan gak ker..
teruk sangat ker...
ingat org dh bercouple nie tak leh ada kwn lain ker??
meka tak de hak nak rse de kwn lain ker..
ingat couple nie mcm suami isteri ker??
asyik nak kne berkepit jerk..


hello!!!!!!!!!!
aku bukan macam itu erkk...
aku cakap jujur salah...kalau tak jujur lagilah salah..
ish3...
pe lah..


aku rase dh dipihak yg betul..
so ....lantaklah..
aku pow tak heran kalau macam tu gayanyer..
kat dunia ini masih ramai lagi org yg leh dibuat kawan..
hilang sorang tak bermakna kiter hilang semuanyer..
tul tak kekawan..???
janji hati mesti baik..;p
peace!!!

alhamdulillah..target pertama dah dapat..;p

alhamdulillah....;p
amin...;p
akhiryer dpt gak aku milikinye..
dh lame aku menanti...


walaupow ianya biase jerk..
tapi cukup bermakna bagi aku..
hari sabtu yg lepas..
aku minta azie tolong temankan g beli...
sebelum aku bertolak balik umah kakak aku di kkb


hampir 2tahun aku kjer ....
baru aku dapat milikinyer...
aku tahu sepatutnye aku dh leh beli dari dulu lagi...
tapi disebabkan halangan-halangan yg tak dapat dielakan..
maka aku tangguhkan dulu hasrat untuk memilikinyer...
alhamdulillah dgn izinnyer..
keinginanku itu termakbul...;p
aku rse soronok sgt...
sekarang nie sibuk nak setting itu ini...
aku belajar untuk berdikari...


tahun nie aku ada 4 target yg aku ingin miliki...
insyaallah..jika tiada halangan
semuanyer akan aku miliki sebelum akhir tahun nie...
aku hanya merancang...semoga semuanya dipermudahkan..
yg pertama aku dah dapat..
seterusnye akan menyusul...;p
amin..


barang-barang yg aku ingin miliki ini..
akan aku jaga dan guna dgn sebaiknyer..
aku sgt sensetif bile hak milik dan hasil titik peluh aku ini rosak
mungkin aku akan nangis sepuas-puasnyer..
penat dan sungguh penat untuk mengumpul duit
dan menahan semuanya dgn kesabaran
maaf...aku terpakse bersikap pentingkan diri sendiri ketika ini..;p



paper pow aku nak ucap..
terima kasih banyak-banyak dekat azie..
sebab sudi temankan aku
dan layan karenah aku yg cerewet nie...
tq azie...;p

Friday, 19 February 2010

tak kusangka..kiter bertemu kembali...

kisahyer ....

semalam aku memang menghadap facebook memanjang..

sbb per..

sbb nak tgk per bende alah tuh..

almaklumlah aku baru nak belajar gne fb

sebelum nie aku tgk jerk bile azie gne fb..

tapi tak pernah kuhiraukan..




mse aku lik kampung halaman hari tuh..

jumpe kwn baik aku...

perkataan yg first die tyer...

ko ada facebook tak...

best men bende tuh..

sbb dapat jumpe kekawan lme..

senang jerk nak cari meka..

aku just cakap ada fb tapi tak aktif..




betul kekawan...

sebelum nie aku rse lantaklah bende tuh..

tak de per yg menarik..

lagi pow memang aku tak faham camne nak gne fb..

so bile teringat kawan cakap camtuh..

hari nie aku tilik2 fb aku..

per yg kurang aku tambah..

per yg aku tak tahu tyer doktor..

aku tak malu bile bising2 tyer itu ini kat doktor..

demi ilmu..tak salah kn nak tyer..

hehehe...

kjer tetap kjer..

mse free lah sibuk aku tyer itu ini..;p




korang jgn gelak dan tak cayer lak kalau aku kater

aku sanggup bawa kamus bm-bi

demi nak tahu per setiap perkataan bi dlm fb

nak kutuk..kutuklah..

aku pedulik per..memang tak pandai pow

semua bende yg aku men dlm tenet nie..

aku akan bawa kamus..

tak selalu..kekadang..

sekarang makin kerap....sbb dlu azie ada

paper hal tyer die..skrg nak pandai kne usaha sendiri..hehehe..;p




bile kawan kater klik je nme sape yg kiter nak..dapat jer

so tgn aku gatal nie..carilah nme seseorang tuh

ha....sekali ko

kelua terus muka die

terkejut oden..;p

tak sangka die de gak dlm fb

korang rse aku add die ker??

harap maaf..jawapannyer tidaklah..

itu kisah silam

tak mau ungkit2 lagi



mula2 kawan..pastuh abg angkat..pastuh terangkat

tapi tak lme sebulan jerk..

sbb aku saper...

terlalu kerdil di mata die..

kan aku pernah kata..dlm banyak hal

jgn babitkan ibuku okies..

sgtlah benci...

aku sedar diri nie tak layak tuk sesaper mse tuh

aku tak kjer lagi..

pas bljr..aku tolong mak masuk n klua kebun..

aku bukan senang..so harus sedar diri ini..

aku tak cantik ..comot jerk..

mse aku byk hbs bersama mak..cari pendapatan

tapi ko tak faham..

ko igt aku bersuka ria dan tak punyer mse depan

ko marah aku..



ermmm...

akhiryer buat per nak sakitkan jiwa sendiri

aku minta putuslah..

hehee..;p

aku bahagia bersama mak.bapak n family aku

aku akan igt dan semat dlm diri..

family aku lebih penting daripada segalanya

sbb mse susah n senang..meka sentiase bersama.

bukan bf..bukan kekawan

ada gak kwn susah senang..tapi tak semua


nak elak tak leh..

sbb kemana jua kiter pergi

suatu hari nanti akan jumpe gak

dunia nie kecik jerk..

so tak yah nak elak2..

bia jelah..

kalu jumpe tegurlah..kalu tak.

wat tak tahu jerk..

hehee..;p




Thursday, 18 February 2010

bile cinta datang....;p


cinta antara dua insan itu indah jika kedua-duanye menjaga hubungan itu dengan baik
cinta juga adalah anugerah yang MAHA ESA.....;p




naper ntah buh tajuk camtuh...
tapi tetap nak gelak guling2 tuk sorang tuh...
kuing3..;p
hehee






alkisah sorang teman ..
dulu cakap tak mungkin akan jatuh cinta..
nak bercinta pas kawen....
hehehe...
see...skrg mengalahkan aku yg dh sememangyer bercinta..







so jgn kater tidak atau tak mungkin
atau tak suke lelaki atau tak nak bercinta lagi..
harus di ingat tuh..
perasaan cinta tuh datang sendiri tanpa di undang..
sekarang baru tau
kater2 tidak atau tak nak menjadi ya dan nak...
hanya segelintir jerk yg bertahan dari tidak bercinta
kebanyakannyer kecundang bile cinta itu hadir..
kata hati tidak dapat menidakkannyer perasaan itu









wahh...
bukan men die..berjiwang2 lagi gituh..
paper pow aku nak ucapkan tahniah..
sekurang2yer kau tahu per itu cinta
sonok bile teman kiter gembira..;p
semoga korang kekal...
tahniah buat boy tuh erkk...
sbb beri cinta sama temanku..
korang aku kenal...;p
mudah-mudahan kekal sehingga jinjang pelamin n akhir hayat
amin..;p


Wednesday, 17 February 2010

allergic + bengkak

allergic???? + bengkak??


huhuhu....
aku dh de penyakit baru lak...
baru kusedari yg aku ada sakit baru...
hehehe..
macamlah aku nie ada banyak penyakit..kelentong jer tuh...;p
sila jgn percaya yer..
tapi kali nie aku memang rse pelik


selama nie aku ada allergic ker?????ker??
tapi tak serius
aku tak tahu lak aku nie allergic makan daging...
walaupow aku perasan bile aku mkn daging jerk..
mesti something yg akan berlaku kat badan aku..
dulu aku tak endah pow bile ia terjadi..
aku ingt sakit2 biase jerk..
mungkin aku tersalah mkn kot..
so balik kampung semalam...
kan aku g pahang..
aku makanlah daging...
kalau tak makan rugilah..bukan selalu dpt mkn...free lagi tuh
bab2 mkn aku memng laju....hik3..;p ( sile percaye yer..)
so aku mknlah daging..
eleh bukan byk pow...just beberape ketul jerk..bukan byk pow..
boleh ku bilang dgn jari jerk..


so bile aku lik kampung pas g pahang..
aku tido macam biase...
sok pagi..sekali aku bangun nk g solat
ha.....................ambik ko
bibir aku bengkak jadi besar....
tangan aku pow besar2 gak...
kalau korang tgk memang korang confem ejek aku punyerlah..
aku pow peliklah..
mse bile lak aku leh jadi mcm nie...
malu wei.....
malu tgk muke sendiri..
bengkak gile2...
so pas solat aku menyorokkan diri dlm bilik..
sebelum tuh aku lari panggil2 mak..
naper kak iya jadi camni..
mak aku pow pelik..malam tadi okey jerk..
kak iya mkn daging ke semalam???
ha...??mkn gaklah..tapi tak banyak pow
mungkin kak iya allergic kot
aku tak kua2 sampai petang..
kua pow lepas susut bengkak2 tuh...huhuhu
ia berlarutan sehingga 2 hari..
pastuh ok dh..
mkn obat???owh..no..no..no..aku tak suke
bia lantak situh..nanti ok sendiri
alhamdulillah dh ok dh..;p
horey2..;p


so pasnie..aku tetap mahu mkn daging gak...
dulik allergic ke tak..
janji tak mkn byk..sikit pow jadilah..
wt lepaskan gian..
nanti kempunan lak..huhuhu..;p

sakit.....macam2 sakit manusia nie..;phik3..

sakit?????
naper kiter harus ada sakit???
jap sakit nie..jap sakit tuh...
macam2 sakit manusia nie kan...;p
hehee..


biaselah kiter kn manusia ..makhluk ciptaan allah
setiap kehidupan di bumi nie...pasti ada ujian dan dugaanyer..
kalau sume nyer mudah jerk...amanlah bumi nie...
sumenyer akan jadi baik2 belaka...


ermm..
opppsss..aku dh melalut lak nie..hik3
jgn mara....;p


kat cinie aku nak coretkan serba cikit yg aku dapat dari ceramah motivasi yg aku tgk
aku tgk citer anjakan paradiqma ( kalau tak silap)..tv astro tapinyer..
kalau umah korang ada astro tgklah...umah aku tak de astro..tv biase jerk..
nie pow aku tgk kat tv klinik...;p
bersama dato'dr.fadzilah kamsah..( tul ke nie aku eja,maafyer kalau silap eja)


manusia nie ada macam2 sakit..
tapi korang jgn salah faham lak..
bukan sakit2 jumper doktor tuh...bukanyer..bukan sama sekali
nie sakit len...
kalau jumper doktor tuh..sah2lah korang tahu kan..kan??
sakit demam..batuk..selsemalah..macam2lah...
pendek kater macam2 penyakit ada..hik3..;p



nie penyakit untuk insan yg berakal dan bernyawa jerk..
bernama manusia...
yg aku maksudkan adalah...
jeng..jeng..jeng..


sakit-sakit.....???


sakit bicara = bohong
sakit ilmu = lupa
sakit ibadat = riak
sakit budi perkerti = puji diri sendiri
sakit berani = keterlaluan
sakit pemurah = menyebut-menyebut
sakit cantik = sombong
sakit bangsawan = bangga diri
sakit malu = lemah diri
sakit kemuliaan = tonjol diri
sakit kaya = kedekut



ni lah sakit2 yg aku maksudkan..
korang ada ke rse camtuh...???
aku??
tipulah kalau aku kata tak ada perasaan gituh..
sesungguhnyer manusia nie tak lari dari melakukan kesilapan..
okies..;p
korang pow jgn tipulah...
aku tak marah pow...aku cume nak share2 jer apa yg aku dapat
nak ubah diri cikit2...sekurang2nyer ada usaha untuk ke arah kebaikan..;p



diatas hanya ringkasan yg dapat aku coretkan..
tapi aku tak tulis pow..just dgr jerk..
dayah yg tulis sbb dia leh tulis laju..
aku nak terangkan leh...tapi korang leh tgk sendiri dlm rancangan tuh
tapi wt sesaper yg de tv astro lah..
astro kn ada citer ulangan..yg termiss pow leh tgk gak..
tapi tak tahu bile die nak ulang...
bagi kekawan yg tak ada astro..jgn berduka lara...jgn sedih2
ada banyak lagi kaedah len untuk dpt ilmu...
nie hanya sebahagian jerk..sekarang kan dh canggih..;p

musim kemarau yang panjang...huhu

hari nie cuaca sgt panas...

rase bahang sgt...

walaupow kjer dibawah icon tapi tetap tak dapat melawan cuaca ciptaan ilahi

ya allah......baru sedikit engkau uji...

tapi byk rungutan pula yg terucap...

astaqfirullahalazim....;p




dayah dah sakit mata...

icon kami pula asyik menitis air sahaja sampai tempat obat pow banjir

nurul dah asyik mengantok jerk sbb cuaca terlalu panas..

bile patient buke jerk pintu klinik..

masyaallah..bahangnyer nauzubillah.....

ni kan lagi bile berjalan2 atau duduk2 di luar ketika cuaca panas begini

mau yer tak kne demam...





ramai patient..

kebanyakan sakit demam,batuk kahak,selsema..

sumenyer kerna cuaca yg terlalu panas diluar tuh...

para ibu bapa...nasihatkan anak2 anda jgn bermain ketika panas terik

cuaca sebegini bukan baik untuk kesihatan tetapi menambahkan penyakit..okies..;p

nanti kesian lak kat parents yg kurang mampu..

mne nak cekau wet bile anak2 dh sakit sume..

kalu sorang jerk yg sakit..takpe lah..kalu sume sakit..tak ke pokai terus...;p




so kepada kekawan sume..

tika cuaca begini...

banyakan minum air ....

jangan gune baju serba hitam..mungkin anda akan rse bahang yg teramat..

kalau tak percaya sile cuba...( aku dh cube,hasilyer aku poning2....

pengsan tidur keletihan,badan panas walaupow dh mandi 2x..

so aku sarankan gune baju yg len selain warna hitam..okies..;p

cuaca panas dijangka berlarutan sehingga bulan 3

harap kiter sume kuat dan tabah menghadapi ujian allah ini..;p

Tuesday, 16 February 2010

Asal Hari Valentine rai paderi tumbang kerajaan Islam

ermm....
maaf....entry nie citer yg lepas...tapi paperpow aku nak kongsi sesuatu
buat santapan korang semua..;p
mari sama2 renungkan...
aku yakin n percaya ada gak diantara korang tak tahu pasal citer nie...
so meh sama2 bce..
dulu aku tak tahu pow bende alah nie...bile masuk form 1 n dok asrama
kekawan kecoh bile tibe time nie..
aku yg tak tahu paper....dok dgr jelah...
selama nie dok terperuk dlm kampung ...
so mne ambik tahu hal2 dunia luar..
masuk asrama baru tau bende nie..
jeng..jeng..jeng..;p



artikal nie aku ambik dari Harian Metro (14 februari 2010, ahad)
bahagian pedoman...




APA ITU HARI VALENTINE

Hari Valentine lebih dikenali sebagai haro di mana sepasang kekasih yg bercinta meraikan percintaan & kasih sayang yg disambut setiap tahun pada 14 februari.





ASAL-USUL

Versi popular berkaitan sejarah Hari Valentine ialah,perkataan Valentine sempena nama paderi besar kristian zaman pemerintahan Ratu Isabella di Sepanyol iaitu Saint Valentine.Dia disayangi kerana berjaya menumpaskan kerajaan islam di cordova,sepanyol pada 14 februari 270 masihi.kejayaan itu begitu bermakna kepada ratu isabella dan disambut setiap tahun pada 14 februari oleh rakyat cordova dgn menamakannya Hari Valentine.




PANDANGAN ISLAM ISU SAMBUTAN

panel kajian akidah(PKA) dan panel kajian syariah (PKS) jabatan kemajuan islam malaysia (JAKIM),memutuskan 'Amalan menyambut hari valentine adalah haram dan bertentangan dgn ajaran islam.

Jawatan kuasa fatwa majlis kebangsaan bagi hal ehwal agama islam malaysia kali-71 yg bersidang pada 22 hingga 24 november 2005 memutuskan ;' bahawa amalan merayakan hari valentine tidak pernah dianjurkan oleh islam.roh perayaan terbabit mempunyai unsur kristian dan amalannya yg bercampur dgn perbuatan maksiat adalah bercanggah serta dilarang oleh islam.





KONSEP KASIH SAYANG ISLAM

kasih sayang adalah satu anugerah dan ia sgt dituntut dlm islam.manusia sanggup melakukan apa sahaja utk org disayangi hingga terjadi kes bunuh diri yg diharamkan islam.

konsep sebenar kasih sayang dlm islam utk pasangan kekasih adalah menyanyagi berdasarkan panduan ALLAH.




CIRI PASANGAN SESUAI BERCINTA

ia dibahagikan kepada 4 iaitu niatnya berkahwin demi menjaga akhlak dan agama sentiasa ,mempunyai kekuatan dan ketahanan diri utk tidak terbabit dgn perkara yg diharamkan agama dgn tindakan yg menjerumus kearah zina.
perkara ketiga ialah istiqamah menjaga solat 5 waktu,berpuasa pada ramadhan dan berusaha menjadi muslim yg sebenar,dan terkahir, sentiasa menjaga batasan aurat.




CINTA SEBELUM PERKAHWINAN

ini berlaku kerana cinta seseorang kepada kekasih lebihnya melebihi cintanya kepada ALLAH.mereka melanggar hukum Yg Esa kerana khayal di alam percintaan tanpa berpandukan syarak.




PERATURAN HUBUNGAN CINTA MANUSIA

peraturan dlm hubungan cinta kepada manusia itu didasarkan juga kepada cintakan ALLAH dan kehendaklah kita pastikan ketika menjalin hubungan ,tiada hukum-nya yg dilanggar.





CARA KEKAL CINTA SESAMA MANUSIA

Letakkan asas cinta kepada cintakan ALLAH SWT."tida aku jadikan jin dan manusia melainkan utk beribadat kepada-ku.
(az-zariyat,51:56).




CINTA SEBELUM KAWEN

cinta sebelum perkahwinan tidak mempunyai keistimewaan berbanding cinta selepas perkahwinan kerana ia menghampiri zina.





TEGAHAN SAMBUTAN

Islam melarang perayaan ini kerana ia boleh menjerumuskan pasangan ke arah maksiat seperti pergaulan bebas ,zina dan hamil tanpa nikah.paling menyedihkan ,ia berlaku kepada masyarakat melayu .khususnya yg beragama islam.

baru balik.....;p

hai kekawan semua..
apa khabar??
sihat ker?rindu tak sama syer..??
hik3..tak leh blah....hehee
wahhh....
macam dh lme jerk tak buke blog..
padahal baru beberapa hari..
tangan dh rse kekok nak taip...



cuti dh habis...
hari nie dh mula masuk kjer....;p
yes3.....suke2
kepala rse berat sgt hari nie..sbb mabuk jalan
hari nie jalan sgtlah jem...poning2..
habis aku muntah2...kua semua makanan
huhuhu..
almaklumlah hari nie semua orang berlumba2 nak balik..
termasuk aku...tak terkecuali..cume bezanye aku naik kenderaan awam jerk..hik3




sepanjang cuti lepas...tak g mne2 pow cume g pahang jerk
g kenduri kawen sepupu...
tak de gambar sbb aku tak ada hp n kamera yg canggih gituh..
g naik bas..bertolak malam...
sungguh memenatkan walaupow bukan kami yg drive..hik3
paper pow seronok sgt cuti kali nie..
walaupow tak semua yg balik...kecuali family akak
tapi aku tetap enjoy...tolong mak masuk kebun...
macam2 aktiviti aku wt mse dikampung..sgt sonok..




akhiryer lepas gak kerinduan aku kat mak,bapak n kampung halaman..
alhamdulillah semuanyer ok
cume sekarang musim kemarau...
kering kontang parit n laut depan umah aku tuh..huhuhu
cuaca sgt panas....membahang...
ujian3......;p

Thursday, 11 February 2010

i like baby..;phik3



comey3....;p

suke sangat2 dgn baby2 nie..

tak leh tengok....;p

mesti nak usik2 meka nie...




cute baby......;p

nak jadi camnilah.....hik3








wahhh.....strawberry bagai.,..;p

i like strawberry gak tau...

gilo dgn strawberry...!!!!hik3..;p






hik3..;p

tersenyum aku sorang3....

bile tgk gambar baby2 nie...;p

tak sabar nak jadi ibu ker???hahahaaa

soalan tak leh blah..

lambat lagi..;p

peace..!!!!!!

5tahun lagi.....insyaallah..





sekarang kn musim orang sakit..

so patient banyak lak baby kecik2..

aku pe lagi paling xcited tau bile de baby nie...

mau bawa sane...sini..dokong sne sini

tak kirelah baby melayu ker??baby cina ker??baby india ker..

aku kire per..hentam jelah

janji yang aku nak pegang tuh baby..

kebetulan meka2 sume nie sgt baik hati




tak suke tgk org buang baby..

sgt kesian lorrrr...

tak de keperikemanusiaan..

huhuhu..

emo pasal nie...





hik3....

tgh berangan2 lebih nie...

nak anak kembar....hik3..

boleh ker....

peace!!!!:p

Wednesday, 10 February 2010

ermmm...pape jelah....;p

aku tak tahu nak taip n citer pe dlm blog nie...
seperti orang yg baru nak belajar menaip...satu2 huruf aku tekan..
kerna tiada modal nak nak kongsi dlm nie..



aku lebih banyak membaca kembali per yang telah aku coretkan dlm blog nie..
ermm.....rsenya byk citer ketidakpuasan hati kepada individu2 jerk dlm blog aku..
per ntah....



beberapa hari nie aku sering berfikir....
dan kebiasaanyer sebelum tido aku akan imbas2 kembali per yg telah aku buat
untuk aktiviti hari nie...
dan aku memanglah insan yang susah nak tido waktu malam..
erti kater len lambat tido waktu malam...
kecuali terlalu penat



per aktiviti aku sebelum tido??
macam2 aku wat...
kalau dayah tak tido lagi...dialah teman aku borak..
kalau tak...aku bersendirian..
yang pasti perkara wajib yg aku buat sebelum tido....
ambik wuduk sebelum tido..tu memang tabiat dan amalanku..
begitu juga bile aku g mana2..akan aku pastikan sampai umah je wajib basuh kaki n muka
kalau tak..tak lengkap rsenyer rutin diri ini..



sblm tido...biase tak miss dari fikir tentang keadaan mak n bapa kat kampung
selalu n hari2 rindu kat diorang...
tak lepas dari bdoa mohon keadaan meka baik2 saje..sangat risau sama meka
dulu umah beramai..akhiryer tinggal berdua je meka..
doa untuk meka selalu...insyaallah takkan lupa biarpow sibuk n berjauhan
nak jadi anak yang baik sampai bile2...
insyaallah..;p



selain tuh aku nak jadi sorang pemaaf..
aku pernah dengar ceramah kat tv...
sebelum tido maafkanlah insan2 yg telah @ baru berbuat hati kiter sakit @ terluka
ya..memang pada mulanye aku sendiri rse tak nak maafkan org tuh...
terlalu sakit n terluka rsenya..
tapi sampai bile kiter harus begitu..semua orang sama
cuma rambut je hitam ..hati lain2
kan lebih baik memaafkan daripada ikutkan emosi yang tak kemana
semakin dan menambahkan lagi luka adalah..
tak bagus punyer sikap sebegituh..
aku akui aku bukanlah semudah tuh..tuk memaafkan orang
mengambil sedikit masa...tapi akhiryer aku memaafkan juga mereka
aku rse bukan aku sorang rse begituh....
semua orang juga punyer sikap sebegitu



bila aku tgk balik blog yang aku coret
ya...allah..bykyer rse tak puas hati..hik3..;p
marah aku...sakit hati aku hanya seketika itu sahaja
jap jerk....;p
aku tak nak simpan rse ketidakpuashatiku terlalu lama..
wat menyemak jerk..hik3..
mau hepi maaa......;p
mau jadi awet muda...cenyum2 selalu..hepi2 selalu...hehee..;p
riang2 ria selalu...ecececeh..;p
peace...!!!!!!.;p

Tuesday, 9 February 2010

cubaan si penagih untuk mengorat...uweks.....!!


hari nie kjer macam biase.....
hari nie aku rase cukup menyampah dengan sorang mamat penagih nie...
walaupow bukan aku yang ditegur...
tapi aku memang tak suke dia....
tak kirelah dia datang secara baik ke..sopan ker..pe ker..
aku pedulik per dgn dia..
memang aku tak leh tgk muker dia...
korang nak kutuk aku pow...aku pedulik per..
sebab korang tak kene dan rase pe yg aku rse..
ye..aku memang de rse dendam....hahahaa
kerna sorang mamat nie ..
aku benci semua penagih yang ambik ubat kat klinik nie...
sorry..aku lum de belas kasihan sama korang sume nie...
sebab per....
korang datang memang lah secara sopan pada mulanye..pastuh....
lme2..korang dh tak sopan dh..
harap mse mula2 daftar je buat2 muka baik konon..
perrrrrrrgiiiiiilah....
pui.....nak termuntah aku..
tak yah lah wt muker kesian minta simpati..
aku tak heran dgn korang nie...
opppppsss.......kepada kekawan yg bce entry aku nie jgn salah faham lak..
aku tak maksudkan semua penagih seluruh bumi malaysia nie..
hanya di bumi slim river sahaja dan hanya yg ambik ubat kurangkan ketagihan
di klinik tempat aku kjer sekarang nie jerk...( sila jgn salah faham okies..)
petang tadi....dlm kul 3lebih..aku dh tak wt tuk daftar patient..
wat kjer len...tapi still dekat dgn pc..
nurul yg wt bahagian daftar..
sbb aku nak die tahu kjer bahagian tuh..
datang mamat nie....
kalau dh daftar tak reti2 duduk ker pakcik oooi..
nie lagi datang dekat sgt gn nurul...
igt nak tyer per..
rupayer ada hati nak ngorat..
tyer pkerja baru ker..duduk mne..nme saper...
kalau setakat tuh...aku tak heran...
tapi ko bagi kenyataan palsu yg sememangnyer salah..
nak tipu agak2lah oooooooiii...
ko igt aku tak ada mata..telinga..mulut n bukti per yg ko cakap tuh..
cakap siang pandang2lah...
tak yah nak babitkan klinik nie...
konon teror sgtlah tuh...
hebat sgt ke setakat ambik ubat tuh..
aku bukan tak tahu ko dh salah gunakan ubat tuh..
tgk muka ko..badan ko...kalau org tul2 nk insaf..
badan kembali normal..tak terus kurus cengkung tak rupa mcm badan org dh.
mcm aku tak pernah nampak ko datang dgn lalog (khayal)..cakap pow dh tak betul
sorrylah..aku memang tak bg kesian kat ko pow...
ko datang pow aku tak pernah nak pandang..tyer..panggil bile time ko tuk msuk bilik doktor...
ye..aku memang keji..tak ada hati perut tuk ko...
tak pedulik pow ko de ke tak..
sebab per....
sebab ko pernah sakitkan hati aku...sbb ko dh wt aku takut n berdendam dgn golongan org seperti ko...
aku igt lagi...
mase tuh aku baru beberapa minggu masuk kjer ke klinik nie...
kebetulan mse tuh musim sakit wabak chikungunya..
mse tuh ramai patient..terlalu ramai..
bersesak2 klinik dgn patient..
aku yg baru bljr tuk kjer2 klinik nie....
mestilah tak kenal ko..nme ko saper..bukan ko sorang yg aku jumper..
dh beratus2 aku jumper n daftar dlm klinik nie..
ko igt aku igt nme ko,,,muke ko...
ko memang terlalu kurang ajar...dlu ko daftar nme di klinik nie..wt muke baik
bg nme .....tggu giliran tuk dipanggil..
tapi tidak mse tuh....
ko dtg terus duduk...padahal ketika tuh ko leh nampak..
klinik terlalu ramai patient...sampai berdiri2 hingga lua klinik..
sepatutyer ko bg tahu nme..daftarlah nme seperti biase..bukannyer ko buta dan tak leh bce
nie tidak...ko buat bodoh dan terus duduk
ko igt kami tukang teropong setiap org yg kua dan msuk klinik nie..
mase tuh aku masih mentah dgn kjer2 klinik nie..tapi aku dh leh wt kjer
walaupow masih baru...kerna pengalaman kjer yg lepas
tetibe ko maki dan hamun aku depan semua patient..
terlalu kasar bahasa ko..aku masih igt lagi kata2 yg ko lontarkan kepadaku
padahal ketika aku tak tahu paper...per salah aku..
ko maki aku depan2 patient seolah2 aku yg bersalah..
korang boleh bayangkan...
betapa malunyer aku ketika tuh...sedangkan aku terpinga2 terkejut dgn kata2 die
depan tu gak air mata aku mengalir...pedih dan sungguh pedih kata2 tuh
depan semua patient..ramai...bukan sorang dua
patient semua tgk...masuk bilik doktor dan panggil nme ko
doktor nampak aku menangis...aku masuk bilik tengah..tersedu2 aku nangis..
doktor marah ko lik..padan muka ko...!!!!!!!!
tapi aku tetap benci ko!!!!!
bukan tu sjer....aku igt aku tak kan jumper ko lagi..
tak lame pastuh..ko memang kurang ajar....
ko tak dapat bende tuh dahlah...blah lah...
naper ko datang lagi kat depan aku..pesal tak mampoooos jerk...
memang aku sedang emo skrg nie...pedih
mse wabak chikungunya...kami semua kne
kami bergilir sakit..aku,azie,dayah dan doktor
so klinik knelah tutup...dh semua tak sihat
petang tuh aku lik bersendirian.....nak balik umah makcik
aku igt nak tggu bas kat depan maybank pas kua wet
aku ikut lorong terdekat..
aku igt tak de org..
tanpa ku sedari de orang yg mengikut aku dari belakang...
dia naik motor...
aku berjalan dgn pantas..tapi
orang jalan kaki dgn org naik motor..mestilah kalah
korang tahu...saper yg ekori aku tuh...
mamat tuh....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ohhhhhhh napelah malang nasib aku time tuh..
muka yg aku benci tuh gak aku jumper..
dgn lalog yer dia tyer bile leh ambik ubat tuh..klinik buke bila??
pe perasaan aku time tuh....
bengong.....mestilah takut..
sampai camtu sekali diorg nie...betapa aku takut time tuh
niat nak ambik wet terus cancel
nak mampooos.....kalau die rompak aku camne...
dahlah dia maki aku....tak cukup tuh dia ekori pergerakan aku...
kurang ajar......klinik len tu de jual...g lah sne
ermmm...kekadang aku tak faham....
bukan aku tak tyer dgn doktor...pe fungsi2 ubat tuh..
baper byk yg perlu di ambil
leh bertahan bper hari...ko igt aku tak tahu ke pasal obat2 nie..
hari nie ko lagi nak tunjuk ko tu hebat sgt dgn ambik bende tuh..
sorry erkk...
pesal aku lak nak marah..padahal die kacau nurul bukan aku..
ya..semua ada sebab
sebab nurul adalah sepupu aku...
kat sini hanya ada aku..
die adalah dibawah pengawasan aku...dan tanggungjawab aku
mak n ayah telah bg amanah jge die dgn baik
bukan niat aku nak control dia...tapi aku tak nak die di ganggu oleh
makhluk2 asing seperti meka....
aku tak nak nurul kne macam aku dlu..
memang aku tak kn berkompromi dgn meka kalau paper jadi kat nurul
buatlah...kalau berani....
buat mamat nie...
aku tak kn layan ko..sorry
biarlah ko kater aku sombong..
ya memang aku sombong..sombong dgn ko dan geng2 seperti ko
lantaklah ko nak kater paper pow..
tapi ko jgn lupa bahawa negara kiter ada undang2....
balai polis tuh pow dekat jerk...
ko pow bukan tak biase kua masuk lokap kerna hal2 keji ko tuh
masih tak insaf walaupow adik ko dh meninggal kerna ketagihan..
kerna salah gunakan ubat nie...
kiter hanya membantu..tetapi yg ingin berubah hanyalah diri ko sendiri..
wassalam......